Freshworks verbetert kwaliteit en efficiëntie van de klantenservice-, sales- en marketingteams met generatieve AI
Freshworks introduceert vandaag nieuwe op GPT-gebaseerde conversatieverbeteringen voor de ingebouwde AI-assistent Freddy.
Met OpenAI's ChatGPT en onderliggende large language models kunnen klantgerichte professionals zo sneller, slimmer en effectiever werken. Customer service agents reageren hiermee bijvoorbeeld snel en op de juiste toon op klantvragen, marketeers schrijven in een oogwenk converterende teksten en salesmedewerkers schrijven sterke e-mails die van prospects klanten maken.
"We hebben de afgelopen vijf jaar behoorlijk geïnvesteerd in onze AI-strategie om de agent productivity en customer experience te verbeteren. De nieuwste Freddy-updates met de nieuwste large language models van GPT maken klantinteracties nog beter", aldus Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer bij Freshworks. "Met meer dialoog en minder klikken veranderen we fundamenteel de manier waarop onze klanten met ons aanbod omgaan."
Freshworks integreert conversational AI via Freddy in het complete productpakket. Zo lossen customer support agents sneller problemen op en voeren ze kwalitatief betere gesprekken met klanten. Marketeers krijgen slimme klantsegmentatie en geoptimaliseerde e-mailcontent aangereikt waarmee ze de effectiviteit van campagnes maximaliseren. Salesmedewerkers sluiten meer deals door adviezen over kansen met het hoogste potentieel.
Freshworks’ klanten die gebruik maken van Freddy AI-betaprogramma’s hebben vanaf vandaag beschikking tot de volgende features:
- Gesprekken samenvatten: Support agents die Freshchat gebruiken krijgen een automatische samenvatting van klantgesprekken, zodat ze niet eerst een heel gespreksverslag hoeven door te lezen voor ze reageren.
- Antwoorden herformuleren: Support agents vervangen informele taal door meer formele en duidelijke antwoorden.
- Automatisch inhoud aanvullen: Supportmedewerkers verminderen het aantal toetsaanslagen en reageren sneller op vragen van klanten, met behulp van ‘predictive sentence completion’.
- Artikelen genereren: Support agents besparen tijd door contextuele knowledge-base artikelen en FAQ's te maken met behulp van generatieve AI en eenvoudige prompts.
- E-mail copy schrijven: Marketeers die Freshmarketer gebruiken, schrijven in minder tijd betere e-mailteksten om zo de open rates en het engagement te verbeteren. Salesmedewerkers schrijven gepersonaliseerde e-mails die zijn gericht op de specifieke behoeften en pijnpunten van individuele prospects.